انواع هدیه و کادو.......تولد..عروسی....دوستی..پدر...مادر..دختر...پسر
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : بهار
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
شنبه 31 مرداد 1394 :: نویسنده : بهار
بررسی عوامل شاعرانگی

بررسی-عوامل-شاعرانگیهر شاعری یا نویسنده ای سبک و روشی خاصی برای بیان افکار و عقاید و احساسات و آرمان های خود بر می گزیند . که روش شاعرانه برای داستان از این سبک ها می باشد . نگارنده در این پژوهش پس از این تعریف مساله و بیان و بیان اهداف پژوهش و ارائه ی شیوه ی تحقیق به تعریف شاخص  ترین عوامل شاعرانگی از دیدگاه صاحب نظرادانلود فایل





نوع مطلب :
برچسب ها : بررسی عوامل شاعرانگی،
لینک های مرتبط : بررسی عوامل شاعرانگی،

تحلیل آماری آزمون تی تک نمونه ای فصل چهار پایان نامه

تحلیل-آماری-آزمون-تی-تک-نمونه-ای-فصل-چهار-پایان-نامهاین فایل فصل 4 پایان نامه در قالب ورد می باشد که علاوه بر تحلیل آماری به بررسی فرضیه ها نیز پرداخته می شود و به عنوان الگوی کاری پایان نامه بسیار مفید استدانلود فایل





نوع مطلب :
برچسب ها : تحلیل آماری آزمون تی تک نمونه ای فصل چهار پایان نامه،
لینک های مرتبط : تحلیل آماری آزمون تی تک نمونه ای فصل چهار پایان نامه،

پایان نامه اختصاصی رسوب آسفالتین در نفت خام داخل مخزن

پایان-نامه-اختصاصی-رسوب-آسفالتین-در-نفت-خام-داخل-مخزنپروژه رسوب آسفالتین در نفت خام داخل مخزن به همراه جداول و نمودارهای مرتبط محاسباتی و فهرست منابعدانلود فایل





نوع مطلب :
برچسب ها : پایان نامه اختصاصی رسوب آسفالتین در نفت خام داخل مخزن،
لینک های مرتبط : پایان نامه اختصاصی رسوب آسفالتین در نفت خام داخل مخزن،

شنبه 31 مرداد 1394 :: نویسنده : بهار
دانلود پروژه  مالی صنعت برق

دانلود-پروژه-مالی-صنعت-برقوجود اطلاعات مالی شفاف و قابل مقایسه ، یكی از اركان اصلی پاسخگویی مدیران اجرایی و از نیازهای اساسی تصمیم گیران اقتصادی و از ملزومات بی بدیل توسعدانلود فایل





نوع مطلب :
برچسب ها : دانلود پروژه مالی صنعت برق،
لینک های مرتبط : دانلود پروژه مالی صنعت برق،

شنبه 31 مرداد 1394 :: نویسنده : بهار
دانلود پروژه حسابداری در بانك سپه

دانلود-پروژه-حسابداری-در-بانك-سپهدر دنیای امروز که هر روز شکل تازه ای از ارتباطات اقتصادی به وجود می‌آید و افراد و شرکتها و مؤسسات با یکدیگر در ارتباط می‌باشند و تغییرات مالی آنها بر یکدیگر تأثیر دارددانلود فایل





نوع مطلب :
برچسب ها : دانلود پروژه حسابداری در بانك سپه،
لینک های مرتبط :

دانلود پروژه نحوه حسابرسی شرکت ها و موسسات

دانلود-پروژه-نحوه-حسابرسی-شرکت-ها-و-موسساتاقتصاد دانان تصدیق كرده اند كه یك فرد باید منابع  (زمین ، كار ، سرمایه ) تولید را جهت ایجاد تولید به حركت درآورند و پدیده توسعه اقتصادی را از نقطه نظدانلود فایل





نوع مطلب :
برچسب ها : دانلود پروژه نحوه حسابرسی شرکت ها و موسسات،
لینک های مرتبط : دانلود پروژه نحوه حسابرسی شرکت ها و موسسات،

دانلود پروژه هزینه یابی و کنترل هزینه های سربار

دانلود-پروژه-هزینه-یابی-و-کنترل-هزینه-های-سرباردر روش هزینه یابی سفارش كار ، هر شماره كار به منزله واحد مستقلی تلقی می شود و هزینه اولیه  دانلود فایل





نوع مطلب :
برچسب ها : دانلود پروژه هزینه یابی و کنترل هزینه های سربار،
لینک های مرتبط : دانلود پروژه هزینه یابی و کنترل هزینه های سربار،

شنبه 31 مرداد 1394 :: نویسنده : بهار
پروژه مالی شرکت صنعت چوب شمال

پروژه-مالی-شرکت-صنعت-چوب-شمالدانلود حسابداری مالی پروژه مالی شرکت صنعت چوب شمالدانلود فایل





نوع مطلب :
برچسب ها : پروژه مالی شرکت صنعت چوب شمال،
لینک های مرتبط : پروژه مالی شرکت صنعت چوب شمال،

بررسی تاریخى، اقتصادى و فقهى دیات ششگانه

قیمت: 5500 تومان

در دین مبین اسلام یك بخش مهم از زكات را به زكات انعام و حیوانات سه‌گانه: گاو و گوسفند و شتر اختصاص داده و براى هر كدام نصابهاى خاصى در نظر گرفته و بر همین پایه و اساس در درهم و دینار زكات قرار داده است، كه همچنان تا بحال بجاى خود باقى مانده و یا در اموال مذكور در پرداخت دیه جنایتهاى عمدى، شبه عمد، خطاى محض مورد توجه قرار گرفته‌اند. این امر بخاطر آن نبوده كه شارع مقدس نظر خاصى نسبت به اموال مذكور داشته، بلكه بخاطر این بود كه بیشتر اموال و دارایى مردم را در آن سرزمین تشكیل مى‌داده‌اند. در اثر عدم توجه به این نكته بیشتر فقها، چنین مى‌اندیشند كه امور مذكور موضوعیت داشته و حكم دیه براى همیشه دایر مدار همان اموالى است كه در زمان شارع مقدس وجود داشته‌اند و در اثر همین طرز فكر حقوقدانان و قانون‌گذاران عرفى به تردید به این نوع مسائل مى‌نگرند و طرح چنین موضوعاتى را بدلیل كهنگى و عدم انطباق با نظام حقوقى معاصر، صحیح نمى‌دانند.


متأسفانه دست‌اندركاران تدوین قوانین جزایى بدون تعمق و تدبر در هماهنگى و یا عدم هماهنگى آنها با ساخت نظام حقوقى معاصر، انواع ششگانه دیات را در قوانین جزایى، مطرح ساختند و به نكته‌اى كه گفته شد، توجه نفرمودند. چنانچه قانون‌گذاران جمهورى اسلامى ایران براى تدوین قانون دیات به منابع غنى فقهى مراجعه مى‌كردند و روایات وارده درباره دیات را مورد امعان نظر قرار مى‌دادند، براى آنان حكمت وضع دیات در انواع ششگانه معلوم مى‌گردید.


پیدایش دیه از نظر تاریخى در میان اعراب:


زندگى در سرزمین خشك و داغ عربستان، بقدرى طاقت فرسا است، كه شتر تنها حیوانى بوده كه مى‌توانسته براى آنها مفید و مؤثر باشد و از آن در سفر استفاده بنمایند و لذا به آن سوگند یاد مى‌كرده‌اند. در كتاب ایمان العرب فى الجاهلیة ص 14 دربارۀ شتر آمده است:


«و للّه فانها (الابل) تملأ الفم و ترقى الدم.» یعنى: بخدا سوگند آن (شتر) دهان را پر مى‌كند و خون را پاس مى‌دارد. شتر نزد اعراب باندازه‌اى ارزش داشته كه آنها مال و دارایى خود را با‌ شتر در نظر مى‌گرفتند و وقتى از مال كسى سؤال مى‌كردند مقدار شتران او را نام مى‌بردند. ابن هشام  و ابن قتیبه در معارف مى‌گویند: «زید بن بكر بن هوازن» نخستین كسى بود كه شتر را بعنوان دیه تعیین كرد و لیكن میزان آن را تعیین نكرده بود، فلذا عرب جاهلى دیه را بین 5 شتر تا هزار شتر نسبت به شخص مقتول تعیین مى‌كرد.



میزان دیه:


در كتاب الاوائل آمده است: «یقال اول من سن الدیه مائة من الابل عبد المطّلب و اقر فى الاسلام.»: گفته شده نخستین كسى كه دیه را یكصد شتر قرار داد و در اسلام نیز مقرر گردید عبد المطّلب بود. ابن اثیر مى‌نویسد فردى یهودى بنام اذینه كه همسایه عبد المطّلب بود مال فراوان داشت و پیشه‌اش تجارت بود.

خرید        سوال از فروشنده





نوع مطلب :
برچسب ها : بررسی تاریخى، اقتصادى و فقهى دیات ششگانه،
لینک های مرتبط :

ارتداد و احكام آن از نظر منابع حقوقى در اسلام

قیمت: 5500 تومان

معنای لغوی ارتداد:


ارتداد همانطورى كه در لغت آمده عبارت است از رجوع و برگشت. در تاج العروس  آمده است «ارتدد و ارتد عنه تحول» و سپس مى‌گوید: «و منه الردة عن الاسلام اى الرجوع عنه و ارتد فلان عن دینه اذا كفر بعد اسلامه» یعنى: ... رِدة از اسلام به كسر راء به معنى رجوع‌ و برگشت از اسلام است و این كه گفته مى‌شود فلانى از دینش مرتد گردید یعنى پس از اسلام به كفر بازگشت.


از این سخنان استفاده مى‌شود كه ارتداد در اصطلاح لغوى و فقهى به یك معنى است و تفاوتى بین معناى لغوى و فقهى آن نیست. فلذا شهید اول در كتاب شریف لمعه در تعریف ارتداد مى‌فرماید: «الارتداد و هو الكفر بعد الاسلام»: ارتداد عبارت است كه كفر بعد از اسلام و شارح آن مرحوم شهید ثانى در توضیح این عبارت مى‌فرماید: «و الكفر یكون بنیة، و بقول كفر، و فعلِ مُكَفِّر. فالاول العزم على الكفر و لو فى وقت مترقب. و فى حكمه التردد فیه.


و الثانى كنفى الصانع لفظاً او الرسل و تكذیب رسول و تحلیل محرم بالاجماع كالزنا و عكسه كالنكاح و نفى وجوب مجمع علیه كركعة من الصلوات الخمس و عكسه كوجوب صلاة سادسة یومیه.»: كفر گاهى با نیت و گاهى با گفتارى كفرآمیز، و گاهى با كارى كفرآور متحقق مى‌شود. در صورت نخست عزم و تصمیم بر كفر هر چند در زمان آینده باشد، موجب كفر مى‌شود و در حكم، عزم بر كفر تردد در اسلام مى‌باشد، یعنى اگر كسى در حقانیت دین خود شك نماید از اسلام خارج مى‌گردد و در صورت دوم كه كلامى كفرآمیز از او سر زند نیز كافر مى‌گردد، مانند اینكه صانع عالم و آفریدگار جهان هستى جلّ جلاله را با لفظ نفى نماید و یا همه و یا یكى از رسولان الهى را انكار كند و یا آنكه حرامى را كه به اجماع امت اسلام حرام است، مانند زنا حلال بداند و یا عكس حلالى را كه همۀ امت اسلامى آن را حلال مى‌دانند حرام بداند و یا واجبى را كه همۀ امت اسلامى واجب مى‌دانند وجوب آن را نفى نماید، مانند اینكه یك ركعت از نمازهاى پنجگانه را مورد انكار قرار دهد و یا غیر واجبى را واجب بداند مثلًا معتقد به نمازهاى شش‌گانه گردد. سپس ضابطه و قاعده‌اى را براى تحقق ارتداد بیان مى‌فرمایند و مى‌گویند «و الضابط انكار ما علم من الدّین ضرورة.» یعنى ضابطه در ارتداد این است كه شخص یك ضرورى از ضروریات دین را انكار نماید.


 سپس مى‌فرماید: «و لا فرق فى القول بین وقوعه عناداً او اعتقاداً او استهزاء حملًا على الظاهر.»  یعنى در تحقق كفر در صورتى كه با گفتار باشد فرقى نیست بین آنكه از روى عناد و یا اعتقاد و یا استهزاء و تمسخر بوده باشد. زیرا در تمام موارد ظاهر سخن كفر است و لازم است هر سخن و كلامى حمل بر ظاهر گردد و باید به این نكته توجه داشت كه اگر كسى با پذیرفتن اسلامى كلام و سخنى را اظهار دارد كه بر خلاف اعتقاد علماى اسلام باشد، اما آن را به قرآن و یا حدیث و یا سایر ادله‌ معتبره فقهى مستند بداند و معتقد باشد آنان در استنباط خود از ادله و منابع فقهى دچار اشتباه شده‌اند و خود را در فهم حكم شرع مصیب مى‌داند، چنین كسى را نمى‌توان مرتد و خارج از اسلام دانست. چرا كه خروج از اسلام در صورتى صدق مى‌كند كه انكار وى موجب انكار دین گردد، اما با توجه به اینكه چنین كسى عقیدۀ خود را مستند به ادلّۀ معتبرۀ دینى و فقهى مى‌داند، مرتد نیست. زیرا، مخالف اجماع علماى امت فى نفسها كفرآور نمى‌باشد، بلكه از این جهت موجب كفر مى‌گردد كه منجر به انكار دین شود .


بدیهى است كه هرگاه شخصى بر اساس ادلّۀ دینى و مذهبى معتقد به عقیده‌اى گردد كه اختصاص به خود او دارد، چنین كسى منكر دین نشده و دین را پذیرفته است. در دین مقدس اسلام راه اجتهاد و استنباط در صورتى كه مستند به دلایل قطعى و معتبر باشد، براى همه كس مفتوح و باز است و اگر بنا باشد كه مخالفت با اجماع علماى امت فى نفسها موجب كفر و ارتداد شود، نه مخالفت با ادلّۀ نقلى و عقلى معناى آن این خواهد بود كه راه اجتهاد بسته است و انسان مى‌باید از علماى امت بدون دلیل بلكه با وجود دلیل بر عدم صحت نظرات آنان از آنان كوركورانه تقلید نماید.


 متأسفانه اینكه دیده مى‌شود گروهى از فقهاء گروهى از حكماء را تكفیر مى‌كنند، به این نكتۀ اساسى چندان توجهى نداشته‌اند و به هر حال انكار ضرورى از دین موجب كفر مى‌گردد مانند مثالهایى كه در كلام شهید ثانى آمده بود نه انكار اجتهادات علماى امت. فلذا شهید ثانى گاهى تعبیر به انكار و نفى امر مجمع علیه نموده و گاهى تعبیر به انكار ضروریات دین كرده و بالأخره وقتى ضابطۀ ارتداد را بیان مى‌فرماید به سراغ انكار ضرورى مى‌رود. این مطلب كاملًا بجا و به مورد است زیرا انكار ضرورى دین به انكار نبوت و تكذیب پیامبر رجوع مى‌كند، و قطعاً چنین تكذیبى موجب ارتداد و خروج از دین است.


مطلبى را كه در اینجا لازم است متذكر شد، این است كه بین اسلام و ایمان یك تفاوت اساسى وجود دارد. آن این است كه اسلام اعم است از ایمان، زیرا ایمان اسلامى است كه همراه با اعتقاد باشد و بر این اساس خداوند متعال مى‌فرماید: «قالَتِ الْأَعْرابُ آمَنّا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَ لكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنا وَ لَمّا یَدْخُلِ الْإِیمانُ فِی قُلُوبِكُمْ»: عده‌اى از بادیه‌نشینان خدمت رسول خدا آمدند و گفتند ما ایمان آورده‌ایم، خداوند به پیامبر (ص) مى‌فرماید: به آنان بگو ایمان نیاورده‌اید و لیكن بگویید اسلام را اختیار كرده‌ایم. یعنى در ظاهر كلمۀ شهادتین را گفته و اقرار به اسلام نموده و تسلیم در مقابل آن شده‌اید، زیرا هنوز ایمان در دلهاى شما راه نیافته است.


علامه عالیقدر فیلسوف و مفسر بزرگ سید محمد حسین طباطبایى در تفسیر ارزشمند المیزان در تفسیر آیۀ مذكور مى‌فرماید: «و یظهر به الفرق بین الایمان و الاسلام بان الایمان معنى قائم بالقلب من قبیل الاعتقاد و الاسلام امر قائم باللسان و الجوارح، فانه الاستسلام و الخضوع لسانا بالشهادة على التوحید و النبوة و عملًا بالمتابعه العملیه ظاهراً سواء قارن الاعتقاد بحقیقة ما شهد علیه و عمل به او لم یقارن، و بظاهر الشهادتین تحقن الدماء و علیه تجرى المناكح و المواریث.»: از آیۀ شریفه ظاهر مى‌گردد كه تبین ایمان و اسلام تفاوت اساسى وجود دارد و این تفاوت این است كه ایمان صفتى است كه در قلب و جان انسان موجود است و از قبیل اعتقاد مى‌باشد و اسلام امرى است كه قائم به زبان و جوارح است.


زیرا، اسلام همان استسلام و خضوع زبانى است كه از راه شهادت بر توحید و نبوت متحقق مى‌گردد و یك نوع تبعیت عملى است در ظاهر، نه اعتقادى. اسلام گاهى همراه با اعتقاد به حقیقت دین و عمل به آن مى‌باشد و گاهى همراه با آن نیست و اثرى كه بر شهادتین در ظاهر بار مى‌گردد، این است كه اظهار شهادتین موجب مى‌شود كه در اسلام خون چنین مسلمانى محترم باشد، و كسى حق نداشته باشد، او را به قتل رساند و اگر كسى او را به قتل رساند و یا جنایتى دیگر بر او وارد سازد، جانى مجازات مى‌شود و همچنین گفتن شهادتین موجب آن مى‌گردد كه ازدواج با او شرعى باشد و از پدر و مادر و بستگان مسلمان خود ارث ببرد.


این خود یكى از مزایاى اسلام است، كه به اسلام ظاهرى اكتفاء مى‌كند و در مقام فحص و تفتیش عقاید واقعى متظاهرین به اسلام بر نمى‌آید، حتى اگر بداند كه در واقع ایمانى به آنچه مى‌گویند ندارند، متعرض آنان نمى‌گردد، بلكه مانند سایر مسلمانان با آنها رفتار مى‌نماید.


روش پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) در صدر اسلام چنین بود، و فایدۀ این امر این بوده كه چنین كسانى بتوانند از امتیازات اسلام استفاده نمایند و در اثر معاشرت و بر خورد با وجود نازنین پیامبر (ص) و بزرگان اسلام آگاهى صحیح و كاملى نسبت به اسلام پیدا كنند. در همان وقتى كه در قرون وسطى ارباب كلیسا محاكم تفتیش عقاید تشكیل مى‌دادند و دانشمندان و محققان را به محاكمه مى‌كشیدند و آنان را به جرم نظرات و تحقیقات علمى مجازات مى‌كردند و در آتش مى‌سوزاندند، اسلام با روشن‌بینى خاص خود، با كسانى كه عقیده‌اى به اسلام نداشتند و فقط در ظاهر اسلام را اختیار كرده بودند، با لطف و مرحمت رفتار مى‌كرد و افراد بى‌عقیده نسبت به اسلام را تحت حمایت خود مى‌گرفت و مانند سایر مسلمانان با آنان رفتار مى‌كرد. و كسى كه دربارۀ حكومتهایى كه در طول تاریخ وجود داشته مطالعه كند و رفتار‌ حكومتها را با مخالفین خود مورد بررسى قرار دهد، حكومتى را مانند حكومت اسلام نمى‌بیند كه با مخالفین خود چنین برخوردى داشته باشد و فلسفۀ این عمل آن بوده كه مخالفین اسلام را با مزایاى اسلام آشنا گرداند.




 اسلام و آزادى:


در دنیاى كنونى از كلمۀ مقدس آزادى برداشتهاى غلط و ناصحیحى مى‌شود كه لازم است دربارۀ آن بحثهاى مختلفى به میان آید. مؤلفین كتب حقوق اساسى، آزادى را اینطور تعریف مى‌كنند: آزادى عبارت از این است كه اشخاص بتوانند هر كارى را كه صلاح و مقتضى بدانند انجام دهند، مشروط بر اینكه اقدامات و عملیات آنها صدمه‌اى به حق دیگران وارد نساخته و با حقوق جامعه منافات نداشته باشد.


منتسكیو مؤلف كتاب روح القوانین پس از یك سلسله تعاریف در تعریفى كه از آزادى ارائه مى‌دهد مى‌نویسد آزادى عبارت است از اینكه انسان حق داشته باشد هر كارى را كه قانون اجازه داده و مى‌دهد بكند، و آنچه كه قانون منع كرده و صلاح او نیست مجبور به انجام آن نگردد.


هرلدلاسكى در كتاب آزادى در دولت مى‌نویسد منظور از آزادى نبودن مانع براى اوضاع و شرایط اجتماعى است كه وجود آنها در تمدن امروز لازمۀ خوشبختى فردا است.


 این تعاریف با طرز تفكر دانشمندان غرب مناسبت دارد و مى‌توان آن را به گونه‌اى دیگر تعریف كرد كه با بى‌بندوباریهاى بى‌بندوباریهاى غربى سازگار نباشد، و آن تعریف این است كه بگوییم آزادى عبارت است از نبودن مانع در سر راه اندیشۀ درست و اعمال شایسته.



اقسام آزادى:


آزادى اقسامى دارد كه عبارتند از: آزادى شخصى، آزادى فكرى، آزادى سیاسى، آزادى دینى

خرید        سوال از فروشنده





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

جمعه 30 مرداد 1394 :: نویسنده : بهار

كتاب عشق شیرین

قیمت: 8000 تومان

كتاب عشق شیرین

خرید        سوال از فروشنده





نوع مطلب :
برچسب ها : كتاب عشق شیرین،
لینک های مرتبط : كتاب عشق شیرین،

جمعه 30 مرداد 1394 :: نویسنده : بهار

کسب درآمد از اینترنت

قیمت: 4000 تومان

بهترین مرجع کسب درآمد از اینترنت رو نمایی شد


بهترین سایتهای کسب درآمد از اینترنت


بهترین نحوه سرمایه گذاری در اینترنت


استخدام وبمستر


کسب درآمد ماهیانه حداق دو میلیون تومان


کسب درآمد آسان از اینترنت


بهترین و آسانترین روش کسب درآمد از اینترنت


استخدام شوید


با روزی فقط یکساعت کار در اینترنت میلیونر شوید

خرید        سوال از فروشنده





نوع مطلب :
برچسب ها : کسب درآمد از اینترنت،
لینک های مرتبط : کسب درآمد از اینترنت،



( کل صفحات : 2 )    1   2   
 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic